Vääna-Jõesuu kooli õpetajad käisid kevadel tutvumas Sloveenia koolieluga

Loomise kuupäev 29.08.2025

Vääna-Jõesuu kooli õpetajad tutvusid Sloveenia koolieluga

 

13.-19. aprillil osalesid Vääna-Jõesuu kooli õpetajad Erasmus+ programmi raames õpirändes, mille käigus külastati Ormoži kooli, Sloveenias.

 

Vääna-Jõesuu kooli õpirände eesmärk oli "Õpilaste ja õpetajate heaolu edendamine Vääna-Jõesuu koolis". Novembrikuus külastasid Sloveenia Ormoži kooli õpetajad Vääna-Jõesuu kooli ning nüüd käidi parimaid praktikaid ning uusi metoodikaid uurimas Sloveenias. Sloveenia haridussüsteem sarnaneb paljuski Eesti haridussüsteemile, kuid esineb siiski erinevusi. Sloveenia koolides on tavapärane, et klassijuhataja õpetab kõiki aineid (sh ka muusikat ja kehalist kasvatust)kuni 6.klassini. Alates 7. klassisit hakkavad õpilased õppime eelkõige aineõpetajate juhendamisel. 

 

5 päeva kestnud õpirände jooksul oli õpetajatel võimalus külastada erinevaid tunde, näiteks 7. klassi sloveenia keele ja matemaatika tundi, aga ka 3. klassi sloveenia keele ning pikapäevarühma tundi. Tundide külastuse ajal keskenduti peamiselt uute metoodikate ja ideede kogumisele. Nii näiteks avastati 7. klassi matemaatika tunnist liikumistegevuste lõimimisvõimalusi õppeprotsessi. Kasutatud metoodikat nimetatakse Fit pedagoogikaks ja selle fookus on suunatud liikumise ja kehalise aktiivsuse suurendamisele õppeprotsessi käigus.

Sloveenia koolides pööratakse samuti suurt tähelepanu laste lugemisharjumuste ja - huvi suurendamisele. Selle nimel tehakse erinevaid tegevusi. Näiteks rakendatakse pikapäevarühma tunnis 3.klassiga teineteisele ette lugemise metoodikat. Koolides on raamatud ka koridorides lastele kättesaadavad ning loodud on mõnusaid nurgakesi, kus rahu leida. Igal vabal võimalusel saab võtta raamatu ja pugeda mõnusasse pessa neid lugema.

Põnev oli ka näha robootika vahendi Kubo kasutamist 3. klassi sloveenia keele tunnis. Muinasjutu teemaga sidumiseks juhendas õpetaja õpilasi liikuvat robotit läbima teekonda kõige efektiivsemalt. Rühmaülesandena robotile suundade salvestamine tekitas õpilastes palju elevust ja muutis selle eriti põnevaks.

 

Sarnaselt Vääna-Jõesuu kooliga viibivad ka Ormoži kooli õpilased palju õues. Seda nii ainetundide raames kui ka tunniplaanilise õuevahetunni ajal. 

Ormoži kooli siseõue oli kujundatud väga hubane botaanikaaia sarnane puhketuba. Tuppa oli istutatud mitmeid toataimi ning nurgas vulises väike purskkaev. Selline keskkond võimaldas väga hästi lõõgastuda ja aega maha võtta. Vastavat ruumi kasutavad õpetajad ja õpilased igapäevaselt samuti rahulikematel hetkedel ning leiavad, et ruum on oma eesmärki väga hästi täitnud. Sellest ideest kannustatuna mõtlesid ka Vääna-Jõesuu kooli õpetajad võimalusele leida koolis väike nurk, kuhu istutada toataimi sellise keskkonna loomiseks. 

 

Erasmus+ õpirändes osalemine pakkus osalejatele mitmekülgseid võimalusi ja väärtuslikke kogemusi nii professionaalses kui ka isiklikus vaates. Loodi uusi suhteid teisest kultuurist kolleegidega ja tundma õppida erinevaid koolikultuure, mis avardab maailmavaadet ja ka õpetamisviisi.

 

Projekti rahastas Erasmus+, Euroopa Liit.

Viimati muudetud 07.10.2025.